неділю, 14 грудня 2014 р.

Конкурс для учнів 7–11 класів «Україночка»


Конкурс для дівчаток
Мета: поглиблювати знання учнів з української літератури, зокрема звернути увагу на художні твори, в яких ключовими фігурами є жінки; залучити учнів до пошукової роботи з народознавства; розвивати естетичні смаки, позитивне ставлення учнів одне до одного, почуття колективізму, відповідальності, працелюбність, наполегливість у досягненні мети; спонукати учнів до наслідування позитивного досвіду однолітків, вироблення власної життєвої позиції, прагнення вдосконалити власні уміння та навички, допомагати школярам розкрити творчі здібності й розвинути їх; виховувати поважне ставлення до дівчини, жінки-матері як берегині роду.
Обладнання: декорації до інсценізацій, магнітофон, аудіозапис пісен О. Дзюби «Слов'яночка», Г. Татарченка, В. Крищенка «Слов'янська врода», «Чого являєшся мені у сні?» І. Франка у виконанні В. Козловського; скринька із запитаннями, стіл для журі, протоколи журі.
Методичні поради
  1. Конкурсно-розважальна програма «Україночка» проводиться з урахуванням вікових категорій учнів 7-11 класів.
  2. Кількість учасників заходу визначається його організаторами.
  3. З конкурсними випробуваннями учасники знайомляться напередодні проведення заходу.
  4. Учні спільно з класними керівниками, педагогом-організатором навчального закладу, батьками повинні підготуватися до конкурсу сценічної майстерності (обрати твір для інсценізації, дібрати костюми, створити декорації).

Хід конкурсно-розважальної програми
І. Слово ведучої
Звучить пісня Г. Татарченка та В. Крищенка «Слов'янська врода».
.
Я не бувала за сіма морями,
Чужих доріг ніколи не топтала –
В своїм краю під буйними вітрами
Щасливою і вільною зростала.
Мене ліси здоров'ям напували,
Коли бродила я у їх гущині,
Мені поля задумливо шептали
Свої ніким не співані пісні.
Чужих країв не бачила в житті я,
Принад не знаю їхніх і окрас,
Та вірю серцем, щирим й молодим я:
Нема землі такої, як у нас.
Нема дівочої краси.
Вона – неначе чисті води,
Неначе крапельки роси.

Доброго дня, шановні друзі!
Ми раді вітати вас на конкурсно-розважальній програмі «Україночка 2013»!
Легендарна Либідь, Євпраксія, княгиня Ольга, Роксолана, Маруся Чурай… і багато інших жінок, що прославили Україну на весь світ. Їм присвячували письменники, художники, скульптори, композитори свої найкращі твори. Вони стали символами дівочої вроди, сміливості, рішучості, вірності у коханні, справжнього патріотизму. Не одне покоління читачів захоплюється неперевершеними образами славних жінок України.
А сьогодні ми побачимо найвідоміших літературних героїнь у нашому залі, почуємо їх голос.
Дозвольте представити наших чарівних учасниць:
1. Кошель Юлія
2. Мендела Анастасія
3. Кривицька Єлизавета
4. Цугуй Ольга
5. Турубарова Яна
6. Ревенко Олександра
7. Зінченко Тетяна
8. Ковтун Лариса

Ще раз привітаємо наших учасниць і просимо їх витягнути номерки, під якими вони будуть виступати.
Оцінювати здібності наших чарівнх учасниць буде не менш чарівне журі: Івашина Г.М., Бистрицька Н.А., Скригун Л.Л.
І. Конкурсна програма
Для того, щоб ближче познайомитися з учасницями оголошуємо конкурс «Візитка». Учасниця має представити свій образ, не називаючи його, аби глядачі могли вгадати його. Тож надаємо їм слово.
Журі оцінює змістовність виступу, манеру викладу, оригінальність, виставляє бали. Максимальний бал - 5.
ВІКТОРИНА "Чи знаєш ти свою героїню"
Кожній учасниці по 5 запитань, що стосуються літературної біографії її героїні. За кожну правильну відповідь 1 бал.

ПИТАННЯ ДО ВІКТОРИНИ

Мирослава (І. Франко «Захар Беркут»)

  1. Ким за соціальним статусом був батько Мирослави? (боярин)
  2. Яка зброя була у Мирослави в руках, коли вона зустрілася з ведмедицею? (ратище і топір)
  3. Як Мирослава допомогла тухольцям здолати монголів? (навчила робити метальні машини)
  4. Чим Мирослава відрізнялася від своїх ровесниць? (силою мускулів, сміливістю, рішучістю)
  5. З якою квіткою порівнює І.Франко Мирославу? (рожа)

Леся Українка
  1. Справжнє ім’я Лесі Українки? (Лариса Петрівна Косач-Квітка)
  2. Скільки років було Лесі, коли вона написала свій перший вірш, кому він присвячений? (9 років, «Надія», присвячений тітці)
  3. Які захоплення мала Леся Українка? (грала на фортепіано, пробувала писати музику, захоплювалася живописом)
  4. Як називався підручник, який Леся написала для своєї молодшої сестри? («Стародавня історія східних народів»)
  5. Як називалася перша книжка Лесі Українки? («На крилах пісень»)

Наталка Полтавка
  1. Продовжить прислів’я, яким Наталка відмовила Возному: «Знайся кінь з конем, а…» (віл з волом)
  2. Скільки років тривала розлука Наталки і Петра? (4)
  3. Що на знак відмови дарувала Наталка своїм женихам? (печений кабак)
  4. З якою рослиною порівнювала Наталка їхнє з матір’ю життя? (Горох. Як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне)
  5. Назвати адресу Наталки, де вони жили сім’єю до переїзду у село
( Полтава, вул. Мазурівка)

Оксана
1. Скільки років було вашій героїні, коли хлопці оголосили її кращою дівчиною на селі? (17 років)
2. Якого кольору були очі в Оксани? (чорного)
3. Чим займався Вакула у вільний час? (малював)
4. Скільки років було Солосі? (40 рокыв)
5. Яким був маршрут подорожі Вакули? (Диканька-Петербург)

Маруся Чурай
1. Яка подія стала поштовхом до того, що Маруся написала першу пісню? (смерть батька)
2. Як звали суперницю Марусі? (Галя Вишнеківна)
3. Хто врятував Марусю від суду? (Іван Іскра привіз грамоту від Богдана Хмельницького)
4. Яка пісня, написана Марусею стала козацькою? ("Засвіт стали козаченьки")
5. Як звали коханого Марусі? (Гриць Бобренко)

Катерина
1. Кого полюбила Катерина? (москаля Івана)
2. Якою була улюблена пісня Катерини? ( "Ой не ходи Грицю та й на вечорниці"
3. Куди помандрувала Катерина з маленьким сином? (на Московщину)
4. Як назвала Катерина свого сина? (Івась)
5. Що купила синові Катерина під час подорожі? (медяник)


Баба Палажка
  1. Скільки пар старостів сваталися до вас, Палажко? (20)
  2. Яку найбільшу образу ви не змогли пробачити бабі Парасці? (вона сказала, що я лиса)
  3. Як звати вашого сина? (Петро)
  4. У яку подорож ви хотіли відправити бабу Параску? (У Сибір)
  5. Як вас покарав пан, коли ви пожалілися йому на свого чоловіка? (побив спину і вигнав із лану)

Баба Параска
1. Який характер у вашого чоловіка? (гнучкий)
2. Як звати вашого чоловіка? (Омелько)
3. Як вас називає баба Палажка? (грапиня)
4. На кому оженився ваш небіж Тиміш? (на дочці Палажки – Мотрі)
5. Після якої події баба Палажка перестала з вами спілкуватися? (ми з Левадихою облили її водою біля колодязя)

Наймичка
  1. Скільки пар кумів для Марка запросили його названі батьки? (три)
  2. Як звали названих батьків Марка? (Трохим і Настя)
  3. Що ви купили в Києві на подарунок Маркові? (святу шапочку)
  4. Як звали ваших онуків? (Ярина і Карпо)
  5. Хто за професією ваш син – Марко? (чумак)
Слово журі

ХУДОЖНІЙ НОМЕР
Російська поетеса Марина Цвєтаєва колись сказала: «Талант! Талантом пишатися – нічого! Він – від Провидіння й від батьків! Нам залишається тільки працелюбність. Праця! Один талант не дасть нічого! Талант плюс праця, тільки!»
Про те, що всі наші учасниці дуже талановиті, відомо всім. А ось скільки праці вони доклали для того, щоб вдосконалити свої творчі вміння, ми зараз побачимо. Адже дівчата приготували для нас монолог або інсценізацію, вони розкриють деякі таємниці свого таланту.

Нагадаю, що враховується оригінальність, повнота розкриття образу, артистизм. Максимальна оцінка 10 балів. Запрошуємо на сцену учасницю під номером 1....

Ще раз подякуємо учасницям за виступи. І як тут не погодитися з висловлюванням Гете про те, що хто народжений із талантом і для таланту, той знаходить у ньому своє найкраще виявлення.
Поки наші учасниці готується до наступного конкурсу, свою пісню нам дарує Кошель Юлія.
ПРАКТИЧНЕ ЗМАГАННЯ

Ось і настав час вирішального, 4 конкурсу "Це повинна вміти кожна дівчина". Учасницям пропонується виконати ряд завдань, що розкриють їх уміння як майбутніх господинь, берегинь. Шановні учасниці, вам необхідно, як Попелюшці, виконати ряд завдань:
  • заплести косу
  • наліпити вареників
  • вишити хрестиком
  • принести води на коромислі
  • Але про все по порядку. Спочатку плетемо косу. За 5 хвилин ви вмовляєте когось із глядачів погодитися бути вашим піддослідним і створюєте свій шедевр - плетете косу. За моєю командою розпочинаємо

  • Журі оцінює роботу учасниць. 5 балів

  • Тепер настав час приготувати справжню українську страву - наліпити варенків. На це у вас теж 5 хвилин. Журі оцінює ваші витвори - 5 балів

  • Тепер вишиваємо хрестиком, у вас 5 хвилин і вони вже починаються. Максимальна оцінка - 5 балів

  • Журі оцінює роботи, а ми готуємося до завершального конкурсу - вам треба наносити води, як це робили наші предки, використовуючи коромисло. Замість відер і коромисла ми пропонуємо сучасний варіант. (демонстрація ) Максимальна оцінка - 5 балів

  • Журі виставляє останні бали, підраховує результати, а ми ще раз дякуємо учасницям за чудовий конкурс і всіх присутніх вітаємо з наступаючим святом - 8 березня. Бажаємо краси, любові, тепла, радості, миру та злагоди.
  • Перш, ніж журі виголосить свій вердикт, прошу глядачів вибрати міс глядацьких симпатій. Давайте проголосуємо
  • А тепер слово журі
Для журі
Візитка - 5 балів
Вікторина - 5 балів
Художній номер - 10
Практичне змагання - по 5 балів за кожен вид
  • заплести косу (5 хв.); охайність, оригінальність
  • наліпити вареників (5 хв.) кількість, естетичність, правильність
  • вишити хрестиком (5 хв.) кількість, правильність, охайність
  • принести води на коромислі
Номінації
Міс Україночка 2013
Міс Артистизм
Міс Ерудованість
Міс глядацьких симпатій
Міс Елегантність
Міс Ніжність
Міс Словянська врода
Найкраща господарочка
Міс стрункість


Немає коментарів:

Дописати коментар